Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

barn är energi tjuvar.....

Av Sandraa Persson - 2 juni 2014 00:22

Efter att ha sovit 3 timmar i fredags natt gick vi upp klockan 02.00 För att köra våra älskade små prinsessor till Landvetter. Där ifrån har dom nu lämnat landet ihop med farmor och farfar. Flyget lämnade Sverige 06.30 och tog mina barn ända till mallorca för deras första semester och första flyg.
Så väl hemma igen blev de raka vägen i säng för lite välbehövlig sömn.... trodde jag!!!!!
3 timmar välbehövlig sömn va man ju fan tröttare än någonsin. Vi blev soffliggande hela dagen typ..
Lukas kom hem vid halv 7 och då blev de God lyx middag som jag fick sparka mig upp och motivera mig med att lag för att det skulle bli någon alls ;) potatisgratäng och entrecote mmm va lika gott som de låter kan jag lova ;)
Sen kända jag väl att de va dag att göra något av dagen så medan mannen och sonen spelade lego hobbit så tog jag mig i kragen och tog tag i mitt berg av tvätt som hade växt ur min mangelkorg och tagit sig upp och börjat inta min soffa!!!! Dårligt och jobbigt :$
Men men bara att bita i sura äpplet och göra de.
Sen blev de sängen igen ;)
Söndag och lite mer energi iaf. Lukas och Fredrik hade åter igen intagit soffan och lego hobbit när jag vaknade vid ni. Men som tur lyckades dom slita sig för frukost innan dom skyndade tillbax till soffan ;)
Jag tog återigen tag i mer tvätt passade på att tvätta upp allt och byta sängkläder. Rensade och städade barnens garderober. Städade ugnen och tvättade fönsterna. Innan robin kom å hämtade Lukas vid 2.
Sen bar de va in till mamma och kaffe med Cissi och Dick. Innan de bar av till nanna och Andreas en sväng. Sen skickade jag av Fredrik till Norge och åkte till Mia för en kaffe. Väl hemma igen blev de matlagning och fick tjatat lite med både Cissi och Helena.
Ätit och hittade en ny serie å titta på ;) The Glades tror jag den hette :) helt okej rätt rolig.
Men nu e klockan 3 timmar över läggdax! ! Och allt detta brukar jag göra typ på en dag eller mer jag brukar vara så här aktiv och samtidigt sysselsätta och argumentera med Mina barn. Nu undrar jag var mina energi tjuvar när jag behöver sova jo på mallorca. De e svårt att tro att två så små söta troll e så Bra på att ta upp min energi. Tror att vetskapen på att dom inte e i Onsala och kommer imorgon så man slappnar av lite.

Nä nu måste jag sova så god natt där ute :)

Sov gott <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandraa Persson - 3 februari 2015 07:44

efter att ha varit i en dimma hela dagen igår på grund av magsmärtor och ingen sömn natten innan de känner jag mig ändå nästan som än människa. Har sovit några timmar inatt och tog inte alla mina mediciner och magen känns lite bättre idag. Men Gud ...

Av Sandraa Persson - 31 januari 2015 19:41

ja nya utmaningar kan man minst sagt säga!!!! På dom fyra veckorna som gått har jag hunnit med att avsluta första kursen av utbildningen och börjat på nästa. Jag har hunnit starta upp en verksamhet för flaggfotboll i Kungsbacka. Opererat mitt höger...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:07

Ronja vaknade upp imorse med en massa prickar. Så nu har vi en liten fröken med vatten koppor så nu blir de några lugna dagar hemma :) gött ändå innan dagis börjar och innan vi åker till Turkiet. Bara 25 dagar kvar längtar :) :) :) ...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:05

Nu har Fredriks 3 semester veckor tagit Slut och vi saknar våran pappa som e tillbax i norge. Det har varit 3 underbara veckor som gått alldeles för fort. Men vi ha hunnit med mycket mys trots de :) Första veckan va vi på skara sommarland med...

Av Sandraa Persson - 13 juli 2014 20:05

Trött som skam hela dagen och nu sitter jag i soffan och frossar chips pizza choklad och cola och åka inte än ha dårligt samvete. Jag får träna bort detta när jag kan sen har ju blivit 3 kg denna sjukskrivning. .. ursh blir svält sen eller nått hahah...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards