Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Sandraa Persson - 7 maj 2014 23:03

Jaha sjuk och sömnlös ligger jag i sängen och kollar runt på nätet i väntan på john blund som lyser med sin frånvaro.. i detta väntandet har jag dock lyckats handla nya sängkläder och lite annat till barnen från www.thefairytalecomoany.se såååå mycket fint till barn kan jag verkligen rekommendera. Lägger upp bilder när jag fått mina saker längtar massor.

Men nu får john blund komma snart om jag skall orka jibba en liten srund imorgon iaf :/ sov gott :)

Av Sandraa Persson - 7 maj 2014 20:44

Tur man ser fräch ut när man e sjuk eller???!!!!

Av Sandraa Persson - 7 maj 2014 19:48

Undebara hästar. <3

Sparkade upp mig i soffan i förmiddags och tog mig till stallet.
Det e helt underbart att träffa dom små liven igen eftersom jag inte kunde åka dit flrra veckan när Ronja va sjuk.
Red Tintin först och det gick jätte bra i skritt pch trav men vi e inte lila överäns i galoppen än men de går framåt iaf.
Men i traven e hon helt underbar att sitta på så snäll mjuk och följsam. Men i galoppen blir hon raka motsatsen hon blir stel och ligger på och när hon går rätt och börjar lossna så e de som hon inte orkar. Men men de blir bättre de e huvudsaken

Sen Red jag värdens bästa babsan <3
Gick oxå jättebra så tränade lite exta på sitsen och på att få upp handen och hålla den uppe när jag rider och de gick bra den faller ner lite i mellan åt och så blir jag lite stel i vänster axeln men inget lite träning inte skall kunna fixa.
Älsakr att rida denna hästen hon e så välriden och fin. Den enda man behöver göra e att värna upp och mjuka upp henne så går hon som en klocka.
Hade varit kul att prova hoppa med henne nån gång.

Tintin efter dagen pass i ridhuset. <3

Hem från stallet ducha vila lite. Hämtade barnen och sen ut till svärföräldrarna på middag. Barnen va helt hemska och lyssnade inte alls typ. Dom e på väg in i en ny trots fas. Och Saga är på väg i den underbara 6års trotsen den värsta so far :$
Tyken och uppkäftig!!!!

Nu kryper jag och min förkylning ner i soffan och samlar kraft för att orka med att jobba imorgon.

Av Sandraa Persson - 7 maj 2014 09:10

Vaknade tvär förkyld idag urch vill inte alls.
Men som tur va e jag ledig idag barnen e på dagis en liten stund idag så jag hinner åka till stallet i lugn och ro.
Det e verkligen den bästa medicinen för huvudet och själen finns inget mer lugnande än att bara vara med dessa fyrbena varelser. Och ingen bättre medcin mot huvudet än att bara rida e men frustrerad är ett hårt pass de bästa e man nedstämd så e de bästa att lunka ut i skogen. Älsakr att ha hästarna i mitt liv dom har tagit mig igenom många jobbiga stunder och hållt mig på rätt väg genom mina tonårs år.

Måste verkligen tacka underbara Sofia och hennes mamma för att jag fått denna underbara möjlighet att rida och pyssal med deras underbara tre prinsessor. <3

Av Sandraa Persson - 7 maj 2014 09:01

Igår va en bra dag fick mycket gjort och de känns bra att ha gjort 4 timmar övertid.

Fick gjort ultraljud på knäna igår dom hittade inget fel på höger så lite irriterande att det inte finns nått men att det gör så ont ändå :/
Så antar att jag får leva med den smärtan tills vidare....
Men men de positiva e att de ena knät kanske vi kan göra nått åt. Väntar på telefontid den 20. Då får jag svar på hur vi går vidare gissar på att vi skall då in i vänsker knät och borra bort broskbiten under knäskålen.

Va även hos optikern igår och provade linser för första gången. Läskigt men gött att kunna se. De va svårt att sätta in dom och ta ut dom men man lär väl sig de med.
Den enda nackdelen igår va att jag fick en jävla huvudvärk av dom ögonen är inte vana så gissar att de ger efter de med.

Över tiden på jobbet va bra igår hobbade med carro mycket trevligt fick övat mig på femte station på Scania linen så snart känner jag att jag kanske vågar prova mig på den en hel dag :)
Då kanske jag kan bli god känd på 5:an och slutkontrollen. Så e de bara 2:an klädni gen och förmonteringen så kan jag hela Scania sen och får 10 områdes poäng och 294 kroner mer i lön alltid nått.

När jag väl kom hem så hade mia hämtat matat och lagt mina barn så de va bara att ta en kopp kaffe och mysa ner sig i soffan.
Tjötade lite skit med mia innan hon åkte hem och sen somnade jag gott.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards