Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Sandraa Persson - 18 maj 2014 21:34

Lördag morgon vaknade jag upp som en prinsessa i armarna på min prins. Äntligen kom han hem till oss <3

Men medan han sov vidare och barnen va placerade framför netflix så åkte jag och storhandla. De va helt tomt i vårat hem så 7 påsar senare och 1900 kr fattigare kunde jag åka hem och fixa frukost till familjen.

Efter frukosten blev de kaffe och lite prat om framtiden. Vad vill vi och vart e vi på väg? Hur får man allt? Eller måste man välja?
Livets svåra frågor. Vi vill ha något eget där vi kan renovera lite och kunna göra förändringar för våra skull. De e ju inte riktigt så i hyresrätt.
Men samtidigt vill vi i te sätta livet på paus vi vill kunna unna oss något ibland och kunna resa.
Vi vill bo i centrala kungsbacka där de e som dyrast.

Det finns en suteräng villa här som hade varit perfekt lite dyr med tanke på vad som måste göras men gud va jag vill bo där. Tänk om livet va lätt och Fredriks pappa va lite mer på den idén hans mamma e oxå sugen en perfekt villa att göra om till generations villa med varsin våning. Men man kan inte få allt här i livet och de e inte vårat beslut att fatta. Men drömma gör man ju ändå ;)
hade jag haft 580 000 kr så hade jag köpt den med det e ju inte direkt nått man har liggandes tyvärr.

Men efter lite drömmande packade jag ner mina monster i bilen och begav mig ner till simhallen. Där jag rastade mina barn och uppmuntrade dom till lite sim o h vatten träning med märkes tagning som muta.
Funkade fin fint och alla barnen kom ifrån simhallen med varsitt märke så kul.

Sen blev de hämta upp Fredrik som varit och tränat och handlat en månadspåse med 13 kg kött. Gött att fyllt upp frysen med de med.
Sen åkte vi ut till Onsala och svärföräldrarna på middag och lite mer hus drömmande.

Söndag och efter frukosten blev de att köra barnen till kalas på minigolfbanan och sen till Mia på en kopp kaffe.
Hämta barnen, tanka, tvätta och dammsuga bilen innan vi åkte hem och fixade mat.
Efter maten åkte vi Vargön och till Lekeberg och Caroline för att hälsa på och snoza lite bebis. Såååå söt hon e lilla Havanna.

Men nu e Lukas lämnad hos Robin och tjejerna sover.
Nu e de snart dag för mamman att hoppa i säng oxå. Gött att vara lite laddad för ny arbetsvecka och en vecka till med simskola.

Älskar verkligen att ha hela min familj samlad. Känslan av att känna sig hel.
Vi har haft en toppen helg trots den tråkiga starten. De har varit massa kärlek och Lukas har varit hemma och mysig hela helgen trots att anledningen till att han va hemma inte va frivillig.


Sov gott alla <3

Barnens märken.

Och söta lilla Havanna.

Älskade stora unge <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards