Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

liten blir stor :)

Av Sandraa Persson - 14 maj 2014 21:25

I dag va dagen när min Saga verkligen blev stor. Hon e inte min lilla tjej längre även om hon e liten.

Idag va jag och Saga i skolan och hälsade på fröken och den nya klassen. Det va många bekanta ansikten som gick i 0 nu och ett par i den nya års kursen. Hanna och zoey som går där nu. Och Liv från dagis och Matilda från dansen. Så jag tror det blir en bra klass. Hon va så duktig och satt på sin stol, pratade med några och tog hand om Liv. Jag e så stolt över henne som med sin sociala kompetens bara passade in i skol miljön. De enda är att jag märker är att hon har samma problem med koncentrationen som sin bror. Hoppas bara att hon kan växa in i den rollen oxå.

Sen blev de en sväng till stallet innan simskolan. Mockade fixade maten och saga fick rida lite på tanten.

Simskolan rullade på och hon kämpar på.

Sen lämnade jag av barnen hos underbara Helena innan det bar av till stallet igen.
Trött som skam och utan Lust att rida typ.
Men väl i stallet sparkade och och Elisabeth igång varandra och de slutade i en hur roligt adrenalin kick som helst.
Vi tog hästarna och sprang ner till padocken kvart i 5 och hoppningen började 5. Men vi fick i gång adrenalinet på både hästarna och oss själva. De va hur kul som helst att få hoppa igen och även få hoppa bana. Kan inte minas bär jag gjorde de sist. Får skutta lite mer snart igen massa mer smak kan man verkligen säga. ; p

Sen blev de små prat en ficka och massa mys med Elisabeth och Larry.
Måste verkligen säga att jag trodde inte att jag skulle hitta ett stall igen som jag kände att jag vill vara i mer än bara göra de jag e där för. Trodde oxå att de va en del dyra häst människor på krk. Men de har de verkligen inte varit. Trivs jätte bra med både hästar och folket runt om kring och vill inte åka hem när jag e där.
Måste verkligen tacka Sofia och Elisabeth för denna möjligheten.
Jag känner verkligen att jag har får ett lugn av hästarna och känner att jag börjar hitta tillbax till min ridning och mina ridhuset framför allt. Men de kändes verkligen idag att jag inte brukar hoppa.
Kan skriva en novell om hur de känns när jag får vara i stallet.
Men nu skall jag krypa ner i sängen med ett avsnitt gossip girl och så blir de jobb imorgon.

Underbara älskade varelse som förgyller min tillvaro nästan lika mycket som min familj.

Så puss till er där ute :-*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandraa Persson - 3 februari 2015 07:44

efter att ha varit i en dimma hela dagen igår på grund av magsmärtor och ingen sömn natten innan de känner jag mig ändå nästan som än människa. Har sovit några timmar inatt och tog inte alla mina mediciner och magen känns lite bättre idag. Men Gud ...

Av Sandraa Persson - 31 januari 2015 19:41

ja nya utmaningar kan man minst sagt säga!!!! På dom fyra veckorna som gått har jag hunnit med att avsluta första kursen av utbildningen och börjat på nästa. Jag har hunnit starta upp en verksamhet för flaggfotboll i Kungsbacka. Opererat mitt höger...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:07

Ronja vaknade upp imorse med en massa prickar. Så nu har vi en liten fröken med vatten koppor så nu blir de några lugna dagar hemma :) gött ändå innan dagis börjar och innan vi åker till Turkiet. Bara 25 dagar kvar längtar :) :) :) ...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:05

Nu har Fredriks 3 semester veckor tagit Slut och vi saknar våran pappa som e tillbax i norge. Det har varit 3 underbara veckor som gått alldeles för fort. Men vi ha hunnit med mycket mys trots de :) Första veckan va vi på skara sommarland med...

Av Sandraa Persson - 13 juli 2014 20:05

Trött som skam hela dagen och nu sitter jag i soffan och frossar chips pizza choklad och cola och åka inte än ha dårligt samvete. Jag får träna bort detta när jag kan sen har ju blivit 3 kg denna sjukskrivning. .. ursh blir svält sen eller nått hahah...

Ovido - Quiz & Flashcards