Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

övning ger färdighet och far förhoppningsvis ;)

Av Sandraa Persson - 21 maj 2014 20:51

Två dagar med en massa som blivit gjort :)

Tisdagen började jobb och utbildning av ny station på scarnia. Denna gången blev de station 2. Där man kopplar på kabel och bumpa, och sen sätter man på rygg och lite annat. En av dom jobbigast stationerna. Men som sagt med lite träning och rutin skall jag nog ändå kunna gå upp farten och bli godkänd där med snart.

Efter jobbet blev de hämta barn och nanna sen ner till simskolan.
Mat på dunken och köra nanna till läkaren. En sväng till Max och Meja för att rasta barnen innan mormor kan ner och skulle passa dom medan jag åkte till Emelie för att vara provdocka för fransar. Vilket efter en ganska lång stund blev as bra e så nöjd.
(Bild längre ner).
Så med lite mer övning kommer han bli jätte duktig o h snabb med. Övning ger färdighet och fart.

Ortopeden ringde förresten efter simskolan och vi pratade lite om hur vi skall göra mina knän. Och vi kom fram till att vi skall gå in i vänster knät och se om vi kan få ordning på den gamla skadan i knät. Höger knät skall vi avvakta med för tillfället och anstränga de i den mån de går och sen se om de visar något när de e ansträngt under en längre period.


Efter att varit hemma vid 01.15 och upp vid 06.30 va jag tvär seg men det har väl sällan stoppat någon. Lämnade barnen han snabbt och bytte om och iväg till hälsa och helhet för en helande behandling av rygg och axlar. Finns inget bättre än känslan när man e klar där.

Sen bar de av till min favorit plats STALLET :)
Finns inget bättre kan säga de hur många gånger som helst men de verkligen så. Känner mig typ helas själsligt. Idag blev de lite fresering av babbsis man, en tur i skogen och lite lädervård.

Lunch stor på schemat efter stallet så då bar de va till Kållered för en lunch dejt med bästa Cissi. Han in på lager en sväng medan jag väntade hittade massa sött till barnen vill handla :/
Mötte upp Cissi handlade lite mat på Coop och sen en tur till stationen hämta upp syrran. Lyckades spana in en liten hundgård på vägen som fick bli ett bra picknick ställe även för "skabbet" (Dimma). En timme senare va de åter igen dag för simskola och sen middag hos pappa.

Två intensiva dagar o h nu ligger jag död typ i soffan och glor på gg.
skall snart nana mig så jag har lite energi över till imorgon vet i te riktigt va den dan bär med sig. Skall till hotell Halland imorgon bitti med jobbet. Undrar vad dom har i kikaren denna gången. Men gratis lunch är ju aldrig fel. Mamma skall dessutom på jobb intervju. Och sen möta oss på simskolan.

Så ha en bra kväll där ute :)

Ronja och Mia på simskolan :)

Älskar dom <3

Kaffe dejten i hundgården

Frisead häst :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandraa Persson - 3 februari 2015 07:44

efter att ha varit i en dimma hela dagen igår på grund av magsmärtor och ingen sömn natten innan de känner jag mig ändå nästan som än människa. Har sovit några timmar inatt och tog inte alla mina mediciner och magen känns lite bättre idag. Men Gud ...

Av Sandraa Persson - 31 januari 2015 19:41

ja nya utmaningar kan man minst sagt säga!!!! På dom fyra veckorna som gått har jag hunnit med att avsluta första kursen av utbildningen och börjat på nästa. Jag har hunnit starta upp en verksamhet för flaggfotboll i Kungsbacka. Opererat mitt höger...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:07

Ronja vaknade upp imorse med en massa prickar. Så nu har vi en liten fröken med vatten koppor så nu blir de några lugna dagar hemma :) gött ändå innan dagis börjar och innan vi åker till Turkiet. Bara 25 dagar kvar längtar :) :) :) ...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:05

Nu har Fredriks 3 semester veckor tagit Slut och vi saknar våran pappa som e tillbax i norge. Det har varit 3 underbara veckor som gått alldeles för fort. Men vi ha hunnit med mycket mys trots de :) Första veckan va vi på skara sommarland med...

Av Sandraa Persson - 13 juli 2014 20:05

Trött som skam hela dagen och nu sitter jag i soffan och frossar chips pizza choklad och cola och åka inte än ha dårligt samvete. Jag får träna bort detta när jag kan sen har ju blivit 3 kg denna sjukskrivning. .. ursh blir svält sen eller nått hahah...

Ovido - Quiz & Flashcards