Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Hur hinner man med allt??

Av Sandraa Persson - 26 maj 2014 23:22

Det har varit fullt ös här hela förra veckan. Hur hinner man med allt jag hade behövt sluta jobba för att hinna med. Tänk om de hade varit ett alternativ.

I korta drag är de en del som hänt sen jag skrev sist.
Torsdag blev de jobb eller jobbar och jobb mer kurs/ konferens på hotellet med lite om marknadsföring och lite personal frågor hyfsat intressant måste jag säga. Tycker de e Väldigt roligt med såna kurser eller vad man skall kalla de. Sen blev de 2 timmar jobb innan simskolan och sen ut till Onsala( Fredriks päron) så gick vi ner till pizzan och åt med dom och katts. Sen gick vi hem till päronen och fikade innan de bar av hemåt.

Fredag blev de jobb och jobb på station 2 utan nån bakom 63 stol gick faktiskt över förväntan måste jag säga :)
Sen bar de av hemåt och möta upp familjen som va ute i lite väl God tid till avslutningen av simskolan. Så då bestämde mamma att vi kunde gå å fika innan så barnen fick i sig lite mellanmål.
Avslutningen gick superba och hon va jätteduktig och fick 2 nya märken blå livbojen och sköldpaddan.
Nu e sim andetag inte långt borta de e skönt. Bara till att öva öva och öva :)

Sen blev de en lugn kväll utan pappa som va och fiskade den Jonas och freddan.

Lördag va med lugn på förmiddagen med lite städning innan de bar av till Frölunda och handla present till syrran och en snabb kaffe hos Sandra och Kim innan kalaset för syrran uppe i pappas stuga en mysig tillställning med god mat.
Sen bar de av hemåt o h lägga trötta barn.

Vi kollade även på senaste games om thrones och dokumentären black fish. En dokumentär jag varmt kan rekommendera.
Jag e ju så fascinerad av späckhuggare dom e ju så fina och helt otroliga djur. Men visst e de tragiskt när de sker dödsfall och olyckor insamlandet med hanteringen av dessa djur men lik väl anser jag att de e mer förvånansvärt fascinerande att de inte händer mer. Man leker ju verkligen med döden när man har vilda rovdjur inspärrade så dom blir understimulerade och deprimerande. Kan skriva hur mycket som helst om detta ämne för som sagt dom e fascinerande i mina ögon. Min dröm e verkligen att få se en nångång antingen i de vilda eller i fångenskap men se en måste jag innan jag dör.

Söndag och morsdag va oxå en helt fantastisk dag Fredrik hade handlat blommor och trisslotter som jag fick av barnen sen blev de God frukost och kaffe med wienerbröd efter de.
Medan Fredrik plockade undan packade jag de sista som skulle till farmor inför deras resa på lördag.
Sen blev de mer fika och lunch i Onsala innan de bar av hemåt och sega i soffan och ett glas vin på balkongen med grannen.

Idag måndag har varit ännu en en bra dag med sovmorgon och kursdag i Halmstad genom facket. Lite allmän info kurs bara lite lagom roligt. Gött med nått annat ibland. Blev lunch på Halmstad arena med.

Väl uppe i Kungsbacka blev de ett snabbt klädbyte och möta upp Frida. Vi tog en promenad ner till tullen där de blev en super god rädsla och en kall cider i solen.

Och nu sitter vi hos emelie och Frida får fina fransar :)

Haha bilderna kom i fel ordning om man ser till texten men men de e sånt som händer. Kommer även en efter bild på fransarna. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandraa Persson - 3 februari 2015 07:44

efter att ha varit i en dimma hela dagen igår på grund av magsmärtor och ingen sömn natten innan de känner jag mig ändå nästan som än människa. Har sovit några timmar inatt och tog inte alla mina mediciner och magen känns lite bättre idag. Men Gud ...

Av Sandraa Persson - 31 januari 2015 19:41

ja nya utmaningar kan man minst sagt säga!!!! På dom fyra veckorna som gått har jag hunnit med att avsluta första kursen av utbildningen och börjat på nästa. Jag har hunnit starta upp en verksamhet för flaggfotboll i Kungsbacka. Opererat mitt höger...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:07

Ronja vaknade upp imorse med en massa prickar. Så nu har vi en liten fröken med vatten koppor så nu blir de några lugna dagar hemma :) gött ändå innan dagis börjar och innan vi åker till Turkiet. Bara 25 dagar kvar längtar :) :) :) ...

Av Sandraa Persson - 28 juli 2014 23:05

Nu har Fredriks 3 semester veckor tagit Slut och vi saknar våran pappa som e tillbax i norge. Det har varit 3 underbara veckor som gått alldeles för fort. Men vi ha hunnit med mycket mys trots de :) Första veckan va vi på skara sommarland med...

Av Sandraa Persson - 13 juli 2014 20:05

Trött som skam hela dagen och nu sitter jag i soffan och frossar chips pizza choklad och cola och åka inte än ha dårligt samvete. Jag får träna bort detta när jag kan sen har ju blivit 3 kg denna sjukskrivning. .. ursh blir svält sen eller nått hahah...

Ovido - Quiz & Flashcards